Bożenki to oczywiste

Bożenki publicznie
Smutne chwile
Napisz  !

W dniach 04-06 października 2013 roku Bożeny z całej Polski przyjechały do Zabrza, by zwiedzić kopalnię Guido i Szyb Maciej.
Ślązaczki miały zaszczyt gościć prawie 20 Bożen, które przybyły ze Szczecina, Wrocławia, Opola, Krapkowic.
Większość Bożen przyjechała do Żabrza w piątek. Śląsk przyjął je wspaniałą, słoneczną pogodą.
Piątkowy wieczór spędziłyśmy w zaprzyjaźnionej Violinowej Gospodzie, gdzie mogłyśmy uczestniczyć w wyjątkowym jam session.
Było radośnie i bardzo przyjaźnie.
W sobotę rano, zaraz po śniadaniu wyruszyłyśmy do kopalni Guido. Zwiedzałyśmy dwa poziomy kopalni ze wspaniałym przewodnikiem. Wyprawa w głąb ziemi trwała 3 godziny. Wrażenia były niesamowite i niezapomniane. dzięki tej wyprawie w jakimś stopniu zaczęłyśmy  sobie bardziej wyobrażać w jak trudnych warunkach pracują górnicy. Wszechobecny kurz, pył, brud. Przeciągi. Różnice temperatur. czasem bardzo niskie i wąskie korytarze i hałas, który towarzyszy uruchamianym kombajnom i maszynom pracującym pod ziemią.
Miałyśmy też okazję przebyć dość długi odcinek trasy podwieszaną kolejką z wagonikami, które się bujały  i chwiały. Śmiechu, radości i naszych pisków przy tym było co nie miara.
Następnym etapem naszej wycieczki było zwiedzanie Szybu Maciej. Przewodnik erudyta zachwycił nas opowiadając historię powstania tego szybu.
W międzyczasie odwiedził nas fotoreporter z lokalnej gazety - Głos Zabrza - który uwiecznił nas na zdjęciu i przeprowadził krótki wywiad.
Niestety - czas spędzony w miłej i serdecznej atmosferze płynie jakby szybciej. Nastąpił nieuchronny moment pożegnań i wyjazdów do domów.
Jednak jeszcze przed wyjazdem Bożenek ze Szczecina miałyśmy możliwość odwiedzenia palmiarni w Gliwicach.
Moim skromnym zdaniem było to udane spotkanie.
Mam nadzieję za rok zorganizować następne - pokazujące piękno naszej Śląskiej ziemi. Bożena Liwia